WiesNijs.reismee.nl

Hoe ziet mijn tijd in Uganda eruit?

Lieve sponsoren,

Graag wil ik jullie een update geven over mijn plannen voor Uganda.

Het project waarvoor ik zou gaan werken gaat helaas niet meer door. De organisatie stond niet meer achter het beleid van dit weeshuis. Zij hebben mij toen een ander project aangeboden. Mijn vader moest voor zijn werk in Uganda zijn en kon dus meteen dit project gaan bekijken. Het was een mooi project waar ze mijn hulp hard nodig hebben maar, doordat de omgeving niet veilig genoeg was en ik daar echt alleen zou komen te zitten, vonden mijn ouders dit geen goed idee (blijkbaar willen ze nog niet van mij af…).

Ik ben toen gaan bellen meteen andere organisatie en die hebben mij gelijk geholpen met het vinden van een nieuw project (Doingoood,http://www.vrijwilligerswerk-afrika.nl).

Nog geen week later was het duidelijk wat ik ga doen de komende maanden en heb ik mijn ticket kunnen boeken!

Op 1 december vlieg ik naar Uganda en ga ik de eerste 2 maanden werken in een crisisopvang voor baby's/jonge kinderen die uit extreem arme gezinnen komen. Het streven is om de kinderen terug te plaatsen bij de familie van het kind. Mocht dit niet mogelijk zijn dan is adoptie een optie (http://www.vrijwilligerswerk-afrika.nl/projecten-doingoood/kitebi-baby-care/).

De 3 maanden daarna ga ik werken op een school voor kinderen met een handicap. De klassen op deze school zijn, met 35 kinderen, extreem groot dus alle hulp is hard nodig om de ontwikkeling van de kinderen zo goed mogelijk te stimuleren. De kinderen gaan hier naar school in termijnen van 3 maanden, ze slapen dan ook bij de school. Na die 3 maanden hebben ze een aantal weken vrij, dan gaan de kinderen terug naar hun familie (http://www.vrijwilligerswerk-afrika.nl/projecten-doingoood/school-voor-gehandicapte-kinderen/).

Daarna heb ik nog een maand open om te kijken of ik wat meer kan gaan zien van het land of dat ik misschien nog naar een ander project ga.

De komende 2 maanden zal ik nog veel gaan werken om het budget helemaal rond te krijgen.

Ik wil iedereen heel erg bedanken die mij hebben gesponsord…..want door jullie komt mijn droom uit: namelijk kinderen met een rugzakje helpen!!

Liefs,

Wies

Reacties

Reacties

Heleen

O Wiesje wat stoer toch van je!! Ik weet dat je geknipt bent voor deze doelgroep en naast veel succes, wens ik je onwijs veel plezier!! Genieten en heelhuids terugkomen. Dikke zoen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood